Жалезны чалавек: як перамагчы любы стрэс

Жалезны чалавек: як перамагчы любы стрэс

Як дамагчыся эмацыйнай устойлівасці і трымаць сябе ў руках на працы, поўнай стрэсу, тлумачыць Эндру Уітман, коуч і кансультант па лідарству.

Праца, дзе супрацоўнікаў ацэньваюць па выніках, заўсёды звязана з высокім узроўнем стрэсу. Стаўкі высокія, і няздольнасць працаваць на належным узроўні можа стаць катастрофай. Такіх прафесій нямала: прадпрымальнікі, прадаўцы, біржавыя брокеры, топ-менеджэры, прафесійныя спартсмены, артысты, урачы, паліцэйскія, пажарныя, спецназаўцы і г.д. І доўгатэрміновага поспеху дамагаюцца толькі тыя прафесіяналы, якія адрозніваюцца ментальнай цвёрдасцю і эмацыйнай устойлівасцю. Прыкладаў шмат - ад Стыва Джобса і Джэка Уэлч да Рональда Рэйгана і Серэны Уільямс.

Унутраная цвёрдасць і ўстойлівасць азначае, што вы ў стане кантраляваць свае думкі, пачуцці і сваё стаўленне да сітуацыі, калі вы апыняецеся пад ціскам. Гэта азначае, што вы практыкуеце пэўную дысцыпліну ў думках, эмоцыях, сумневах. Гэта яснасць, засяроджанасць і ўпэўненасць, якія вынікаюць з поўнага самакантролю. Як гэтага дамагчыся? Прасцей, чым здаецца.

Вы наняты!

Уявіце сябе генеральным дырэктарам кампаніі, якая называецца "Я". Ваша задача як лідара - прымусіць ўсё кіраўніцтва працаваць на ваша асабістае дабро, а не на шкоду вам. У ваш савет дырэктараў ўваходзяць ваша цела, ваш розум і вашыя эмоцыі. Калі ваш асабісты савет дырэктараў збіраецца на нараду, хто звычайна перамагае? А ці прымалі вы калі-небудзь падчас стрэсу рашэнне, заснаванае галоўным чынам на эмоцыях? 99% людзей кіруюцца менавіта эмоцыямі, а цела стаіць на другім месцы. Але ўнутрана цвёрдыя людзі падпарадкоўваюць свае рашэнні розуму.

Для мэнэджара ў кампаніі эмацыйныя рашэнні азначаюць фінансавыя страты. Для спартсмена яны азначаюць публічнае прыніжэнне. Для байца спецназа - раненне ці нават смерць. Таму правіла нумар адзін - перастаць прымаць рашэнні, зыходзячы з эмоцый, а абапірацца толькі на логіку і рацыянальнасць.

Якая ваша рэакцыя?

Што, калі ваш дом загарэўся, а пажарныя, якія прыбылі па выкліку, крычаць: «Ай божа, гэты дом гарыць! Аааа, бяжым!»? Або калі вы патэлефануеце ў службу 911, а аператар закрычыць: «О Божа, у вас проста бяда!»? Вядома, гэта абсурд: вас выслухаюць спакойна і стрымана адкажуць. Але большасць з нас рэагуюць на надзвычайныя сітуацыі менавіта такім чынам.

Супрацоўнікі надзвычайных службаў задаюць пытанні, збіраюць факты і інфармацыю. Калі ў іх дастаткова інфармацыі, яны перасылаюць яе тым, хто можа рэальна нешта зрабіць. А тыя складаюць канкрэтны план - не проста рэагуюць на кожны чых.

Палова мозгу

Нейролагі выявілі, што калі чалавек адчувае страх, сумненні або трывогу, груба кажучы, палова яго мозгу адключаецца. Ніякіх крэатыўных рашэнняў, ідэй, думак. Усё, што ў вас застаецца - гэта прымітыўны выбар: змагацца, бегчы або проста замерці. Тая частка мозгу, у якой вы рэальна маеце патрэбу, каб выбрацца з складанай сітуацыі, проста недаступная. Менавіта таму людзі, якія валодаюць ментальнай цвёрдасцю, трэніруюць свой мозг не адключацца ў выпадку стрэсу, а захоўваць актыўнасць і нацэльвацца на пошук рашэння.

Правіла двух хвілін

І ўсё, што для гэтага трэба - каб пачаць рэагаваць на стрэс прафесійна, - гэта дзве хвіліны. Гэтае правіла дае вам нейкую прастору для пошуку рашэнняў. І вось як яно працуе. Калі вы чуеце ўнутраны голас, які крычыць «Гэта немагчыма!» Ці «Гэта не спрацуе!» Або «Я не ведаю, што рабіць!», Свядома здушыў свае сумневы на дзве хвіліны і скажыце: «Так, гэта немагчыма, але калі б гэта было магчыма, як бы мне ўдалося гэта зрабіць?» Або, скажам: «Так, я не ведаю, што рабіць, але калі б я ведаў(ла), як бы я дзейнічаў(ла)? »

Калі вы вылучаеце зусім няшмат часу на тое, каб адключыць сваю першую рэакцыю, вы тым самым даяце сабе магчымасць аддзяліць эмоцыі ад логікі. Цяпер ваш мозг атрымлівае і час, і прастору для манеўру - і можа ўзяць сітуацыю пад кантроль.

Аўтар: 

ideanomics.ru